grupa plusiki

Grupa Plusiki

Witajcie nasze Plusiki! Zamieszczamy dla Was materiały tygodniowe z propozycjami zabaw i ćwiczeń wynikających z podstawy programowej wychowania przedszkolnego.

Życzymy udanej zabawy!

Plan tygodniowy zajęć dydaktycznych

Tydzień 24

Krąg tematyczny: Gdzie latem zobaczę ziemię, ogień, wodę i powietrze?

Temat dnia: PRZYSZŁO DO NAS LATO

  • GIMNASTYKA SMYKA -ćwiczenia ogólnorozwojowe przy muzyce, prosty układ taneczny (link do zumby na mailu grupy).
  • „LATO SŁYSZĘ CIĘ” -zabawa rozwijająca analizator słuchowy, dobieranie obrazka do usłyszanego dźwięku  (dokładny opis, zdjęcia i linki do dźwięków na mailu grupy).
  • „SMAKI LATA” -zabawa dydaktyczna, rozpoznawanie charakterystycznych dla lata owoców po smaku i zapachu (dokładny opis na mailu grupy).
  • „BAWIMY SIĘ BEZPIECZNIE” POMOCE TRZYLATKA „Dbam o bezpieczeństwo” -zabawa dydaktyczna, rozpoznawanie znaków ostrzegawczych i informacyjnych, opisywanie sytuacji, w których można bezpiecznie się bawić.
  • „GRAFOMOTORYKA DLA SMYKA” -codzienny cykl dodatkowych, dobrowolnych kart do druku z kolorowankami, wypatrywankami, ćwiczeniami grafomotorycznymi itp. (pliki pdf na mailu grupy).

Temat dnia: WIELKIE PORUSZENIE Z POWIETRZEM W TLE

  • „MOJE NOGI” -zabawa słowno-ruchowa, wierszyk do pokazywania (tekst i opis na mailu grupy).
  • „JAK MOŻNA RUSZYĆ POWIETRZE?” -zabawy badawcze, obserwowanie efektów działania powietrza (dokładny opis na mailu grupy).
  • „CZYM POLECIEĆ NA WAKACJE?” -zabawa dydaktyczna, wybieranie spośród różnych pojazdów tych, które latają, doskonaleniu umiejętności klasyfikacji (dokładny opis na mailu grupy). 
  • „GRAFOMOTORYKA DLA SMYKA” -codzienny cykl dodatkowych, dobrowolnych kart do druku z kolorowankami, wypatrywankami, ćwiczeniami grafomotorycznymi itp. (pliki pdf na mailu grupy). 

Temat dnia: OD BAŁTYKU DO TATR

  • ZUMBA KIDS -ćwiczenia ogólnorozwojowe przy muzyce, prosty układ taneczny (link do zumby na mailu grupy).
  • „A TO POLSKA WŁAŚNIE” -zabawa dydaktyczna, wdrażanie do  przyjmowania odpowiedniej postawy ciała przy słuchaniu hymnu narodowego, rozpoznawanie godła i flagi Polski, określanie wzajemnego położenia barw narodowych na fladze państwowej (dokładny opis na mailu grupy).
  • „GDZIE W POLSCE ZNAJDĘ…?” -zabawa dydaktyczna, rozpoznawanie na mapie konturowej kształtu Polski, łączenie charakterystycznych elementów danego regionu z przedstawionymi na ilustracji krajobrazem (dokładny opis oraz plansze dydaktyczne na mailu grupy).
  • „GRAFOMOTORYKA DLA SMYKA” -codzienny cykl dodatkowych, dobrowolnych kart do druku z kolorowankami, wypatrywankami, ćwiczeniami grafomotorycznymi itp. (pliki pdf na mailu grupy). 

Tydzień 23

Krąg tematyczny: O czym marzą dzieci?

Temat dnia: JAKIE MAM MARZENIA?

  • ZUMBA KIDS -ćwiczenia ogólnorozwojowe przy muzyce, prosty układ taneczny (link do zumby na mailu grupy).
  • „MARZĘ O …” -zabawa słowna, opowiadanie o swoich marzeniach, definiowanie pojęć: „marzenie” i „marzyć” (dokładny opis na mailu grupy).
  • „TROCHĘ INNE MARZENIA” -zabawa dydaktyczna, kształtowanie wrażliwości na potrzeby i pragnienia innych osób (dokładny opis na mailu grupy).
  • „BALONIK MARZEŃ” -zabawa plastyczna, przedstawianie swoich marzeń za pomocą rysunku (dokładny opis na mailu grupy).
  • „LOT BALONEM” -zabawa rytmiczna przy muzyce (dokładny opis na mailu grupy).
  • „GRAFOMOTORYKA DLA SMYKA” -codzienny cykl dodatkowych, dobrowolnych kart do druku z kolorowankami, wypatrywankami, ćwiczeniami grafomotorycznymi itp. (pliki pdf na mailu grupy).

Temat dnia: MARZENIA O SUKCESIE

  • „MRÓWKI” -zabawa słowno-ruchowa, wierszyk do pokazywania (tekst i opis na mailu grupy).
  • „TO JA” -zabawa dydaktyczna, dostrzeganie zmian w swoim wyglądzie fizycznym od wczesnego dzieciństwa do chwili obecnej (dokładny opis na mailu grupy).
  • „MOGĘ CI POMÓC, MAMUSIU/ TATUSIU” -POMOCE TRZYLATKA „JAK POMAGAM NAJBLIŻSZYM” -zabawa dydaktyczna, dostrzeganie możliwości wykorzystania swoich umiejętności w wykonywaniu prostych obowiązków domowych (dokładny opis na mailu grupy).
  • „WYKRYWACZ UMIEJĘTNOŚCI” -zabawa z elementami autoprezentacji, dostrzeganie własnych możliwości i sukcesów (dokładny opis na mailu grupy).
  • „ŚPIEWAM, TAŃCZĘ I GRAM” -zabawy muzyczne, prezentowanie muzycznych umiejętności (dokładny opis na mailu grupy). 
  • „GRAFOMOTORYKA DLA SMYKA” -codzienny cykl dodatkowych, dobrowolnych kart do druku z kolorowankami, wypatrywankami, ćwiczeniami grafomotorycznymi itp. (pliki pdf na mailu grupy).

Temat dnia: JAK DOROSNĘ, TO ZOSTANĘ…

  • „ŚWIEŻAKOWA GIMNASTYKA” -ćwiczenia gimnastyczne przy muzyce, prosty układ taneczny (link do piosenki na mailu grupy).
  • „CO JEST WYŻSZE NIŻ JA?” -zabawa dydaktyczna, porównywanie wysokości przedmiotów w stosunku do własnej osoby i do innych osób (dokładny opis na mailu grupy).
  • „KIM BĘDĄ?” -wysłuchanie treści wiersza T. Kubiaka, czytanego przez nauczyciela, udzielanie odpowiedzi na pytania, opowiadanie o planach na przyszłość (opis na mailu grupy, nagranie video na grupowym Messenger).
  • „KIM BĘDĄ?” -KATRA PRACY NR 51 -ćwiczenia rozwijające analizator wzrokowy i sprawność manualną (dokładny opis na mailu grupy). 
  • „GRAFOMOTORYKA DLA SMYKA” -codzienny cykl dodatkowych, dobrowolnych kart do druku z kolorowankami, wypatrywankami, ćwiczeniami grafomotorycznymi itp. (pliki pdf na mailu grupy).

Temat dnia: MARZENIA O DOBREJ KOLEŻANCE LUB DOBRYM KOLEDZE

  • „CIASTO” -zabawa słowno-ruchowa, masażyk relaksacyjny do wykonania (tekst i opis dostępne na mailu grupy).
  • „DOBRY KOLEGA” -wysłuchanie opowiadania M. Ledwoń, wymienianie cech dobrego kolegi/ koleżanki (dokładny opis na mailu grupy, nagranie video na grupowym Messenger).
  • „DOBRA KOLEŻANKA, DOBRY KOLEGA” -zabawa dydaktyczna, ocenianie zachowania koleżanek i kolegów (dokładny opis na mailu grupy).
  • „PODAM CI POMOCNĄ DŁOŃ” -zabawa plastyczna, doskonalenie sprawności manualnej (dokładny opis na mailu grupy). 
  • „LUSTRO” -zabawa ruchowa przy muzyce (dokładny opis na mailu grupy). 
  • „GRAFOMOTORYKA DLA SMYKA” -codzienny cykl dodatkowych, dobrowolnych kart do druku z kolorowankami, wypatrywankami, ćwiczeniami grafomotorycznymi itp. (pliki pdf dostępne na mailu grupy). 

Temat dnia: MARZENIA O DOBREJ ZABAWIE

  • ZUMBA KIDS -ćwiczenia ogólnorozwojowe przy muzyce, prosty układ taneczny (link do zumby na mailu grupy).
  • „O CZYM MARZĄ DZIECI?” –zabawa z piłką, swobodne wypowiedzi dzieci (dokładny opis na mailu grupy).
  • „DESZCZ BALONÓW” -doskonalenie sprawności i koordynacji ruchowej (dokładny opis na mailu grupy).
  • „ZABAWY NA PLAŻY” -zabawa ruchowa przy muzyce (link na mailu).
  • „MARZENIE SIĘ SPEŁNIAJĄ” -nauka piosenki M. Jeżowskiej poprzez wielokrotne odsłuchiwanie utworu (link na mailu). 
  • „GRAFOMOTORYKA DLA SMYKA” -codzienny cykl dodatkowych, dobrowolnych kart do druku z kolorowankami, wypatrywankami, ćwiczeniami grafomotorycznymi itp. (pliki pdf dostępne na mailu grupy). 

Tydzień 22

Krąg tematyczny: Kogo kocham, kto mnie kocha?

Temat dnia: W RODZINNYM KRĘGU

  • ZUMBA KIDS -ćwiczenia ogólnorozwojowe przy muzyce, prosty układ taneczny (link do zumby na mailu grupy).
  • „KRZYŚ I JEGO RODZINA” -zabawa dydaktyczna, przypomnienie pojęć określających relacje rodzinne (dokładny opis na mailu grupy).
  • „URODZINY KRZYSIA” -zabawa matematyczna, przeliczanie elementów, rozwijanie umiejętności rozdzielania przedmiotów „po tyle samo” (dokładny opis na mailu grupy).
  • „DZIELENIE SMOKOŁYKAMI” KARTA PRACY NR 49 -ćwiczenia matematyczne, utrwalanie umiejętności rozdzielania przedmiotów „po tyle samo” (dokładny opis na mailu grupy).
  • „MAMA I TATA” -nauka piosenki na pamięć (link na mailu grupy).
  • „OPOWIADANIA DLA PRZEDSZKOLAKÓW” -cykl filmików z historyjkami czytanymi przez nauczyciela (na grupie Messenger).
  • „GRAFOMOTORYKA DLA SMYKA” -codzienny cykl dodatkowych, dobrowolnych kart do druku z kolorowankami, wypatrywankami, ćwiczeniami grafomotorycznymi itp. (pliki pdf na mailu grupy).

Temat dnia: DZIEŃ MAMY I TATY

  • „RĘCE…” -zabawa słowno-ruchowa, wierszyk do pokazywania (tekst i opis na mailu grupy).
  • „DZIEŃ MAMY I TATY” -zajęcia niespodzianka (dokładny opis na mailu grupy).
  • „RODZINNE ZABAWY” -zabawy ruchowe z rodzicami przy muzyce (linki dostępne na mailu grupy). 
  • „DLA MAMY, DLA TATY” -prace plastyczne, (dokładny opis na mailu grupy).
  • „PIOSENKI DLA MAMY I TATY” -linki do utworów muzycznych z okazji Dnia Mamy i Taty do słuchania i nauki (linki na mailu grupy).
  • „OPOWIADANIA DLA PRZEDSZKOLAKÓW” -cykl filmików z historyjkami czytanymi przez nauczyciela (na grupie Messenger).
  •  „GRAFOMOTORYKA DLA SMYKA” -codzienny cykl dodatkowych, dobrowolnych kart do druku z kolorowankami, wypatrywankami, ćwiczeniami grafomotorycznymi itp. (pliki pdf na mailu grupy). 

Temat dnia: CO ROBI MAMA? CO ROBI TATA?

  • „ŚWIEŻAKOWA GIMNASTYKA” -ćwiczenia gimnastyczne przy muzyce, prosty układ taneczny (link do piosenki na mailu grupy).
  • „CO ROBI MAMA, CO ROBI TATA?” -zabawa ruchowo-naśladowcza kształtująca świadomość roli rodziców w życiu rodziny (dokładny opis na mailu grupy).
  • „ZGADNIJ, GDZIE PRACUJĄ MOI RODZICE” -zabawa dydaktyczna, kojarzenie atrybutów z przedstawicielami zawodów, budzenie zainteresowania pracą wykonywaną przez rodziców (opis na mailu grupy).
  • „LAURKA” -praca techniczna, doskonalenie sprawności manualnej (dokładny opis na mailu grupy). 
  • „OPOWIADANIA DLA PRZEDSZKOLAKÓW” -cykl filmików z historyjkami czytanymi przez nauczyciela (na grupie Messenger).
  • „GRAFOMOTORYKA DLA SMYKA” -codzienny cykl dodatkowych, dobrowolnych kart do druku z kolorowankami, wypatrywankami, ćwiczeniami grafomotorycznymi itp. (pliki pdf na mailu grupy).

Temat dnia: RODZINNE PODOBIEŃSTWO

  • „PALCEM KIWAM” -zabawa słowno-ruchowa, wierszyk do pokazywania (tekst i opis dostępne na mailu grupy).
  • „WYGLĄD MOICH RODZICÓW” -zabawa dydaktyczna, wskazywanie części ciała drugiej osoby (dokładny opis oraz ilustracje na mailu grupy).
  • „W MOJEJ RODZINIE” -wychwytywanie podobieństw, swobodne wypowiedzi dzieci na temat wyglądu członków rodziny (dokładny opis na mailu grupy).
  • „PORTRET MOJEJ RODZINY” KARTA PRACY NR 50 -praca plastyczna, przedstawienie schematu ciała człowieka w formie rysunku (dokładny opis oraz ilustracje na mailu grupy). 
  • „OPOWIADANIA DLA PRZEDSZKOLAKÓW” -cykl filmików z historyjkami czytanymi przez nauczyciela (dostępne na grupie Messenger).
  • „GRAFOMOTORYKA DLA SMYKA” -codzienny cykl dodatkowych, dobrowolnych kart do druku z kolorowankami, wypatrywankami, ćwiczeniami grafomotorycznymi itp. (pliki pdf dostępne na mailu grupy).

Temat dnia: NIE WSTAWAĆ LEWĄ NOGĄ!

  • ZUMBA KIDS -ćwiczenia ogólnorozwojowe przy muzyce, prosty układ taneczny (link do zumby na mailu grupy).
  • „NIE WSTAWAĆ LEWĄ NOGĄ” –słuchanie opowiadania A. Onichimowskiej czytanego przez nauczyciela, nabywanie świadomości wpływu negatywnych zachowań na uczucia innych (dokładny opis na mailu grupy, nagranie video na grupie Messenger).
  • „JAK WYWOŁAĆ UŚMIECH?” -zabawa dydaktyczna utrwalająca umiejętność odczytywania emocji na podstawie wyrazu twarzy, podkreślanie znaczenia serdecznych gestów wobec najbliższych (dokładny opis na mailu grupy).
  • „BAJKA O EMOCJACH” -film edukacyjny dla dzieci, rozpoznawanie
    i rozumienie emocji (link na mailu).
  • „NASZE EMOCJE” -piosenka o emocjach, rozpoznawanie emotikonów (link na mailu). 
  • „OPOWIADANIA DLA PRZEDSZKOLAKÓW” -cykl filmików z historyjkami czytanymi przez nauczyciela (dostępne na grupie Messenger).
  • „GRAFOMOTORYKA DLA SMYKA” -codzienny cykl dodatkowych, dobrowolnych kart do druku z kolorowankami, wypatrywankami, ćwiczeniami grafomotorycznymi itp. (pliki pdf dostępne na mailu grupy). 

Tydzień 21

Krąg tematyczny: Kogo spotkała papuga?

Temat dnia: AFRYKAŃSKIE KRAJOBRAZY

  • GIMNASTYKA SMYKA -ćwiczenia ogólnorozwojowe przy muzyce, prosty układ taneczny (link do zumby na mailu grupy).
  • „POLOWANIE NA PAPUGĘ” -zabawa dydaktyczna, poszukiwanie ukrytych przedmiotów, rozwiązywanie zagadek słownych  (dokładny opis na mailu grupy).
  • „AFRYKAŃSKIE KRAJOBRAZY” -filmik edukacyjny dla dzieci (link na mailu grupy).
  • „PLANUJEMY PODRÓŻ DO AFRYKI” -zabawa dydaktyczna, wymienianie kolejnych dni tygodnia, planowanie wydarzeń w nadchodzącym tygodniu (dokładny opis na mailu grupy).
  • „AFRYKA Z WYSOKA” -zabawa rozwijająca wyobraźnię, poznawanie krajobrazów i zwierząt Afryki (linki i opis na mailu grupy).
  • „OPOWIADANIA DLA PRZEDSZKOLAKÓW” -cykl filmików z historyjkami czytanymi przez nauczyciela (na grupie Messenger).
  • „GRAFOMOTORYKA DLA SMYKA” -codzienny cykl dodatkowych, dobrowolnych kart do druku z kolorowankami, wypatrywankami, ćwiczeniami grafomotorycznymi itp. (pliki pdf na mailu grupy).

Temat dnia: KARAWANNA NA PUSTYNI

  • „MOJE NOGI” -zabawa słowno-ruchowa, wierszyk do pokazywania (tekst i opis na mailu grupy).
  • „NA PUSTYNI” -dostrzeganie cech krajobrazu pustynnego, wzbogacanie słownictwa (dokładny opis na mailu grupy).
  • „PUSTYNIA” -filmik edukacyjny dla dzieci (link na mailu grupy).
  • „KARAWANNA” -posługiwanie się liczebnikami porządkowymi (opis na mailu grupy). 
  • „OPOWIADANIA DLA PRZEDSZKOLAKÓW” -cykl filmików z historyjkami czytanymi przez nauczyciela (na grupie Messenger).
  •  „GRAFOMOTORYKA DLA SMYKA” -codzienny cykl dodatkowych, dobrowolnych kart do druku z kolorowankami, wypatrywankami, ćwiczeniami grafomotorycznymi itp. (pliki pdf na mailu grupy). 

Temat dnia: WYRUSZAMY NA SAFARI

  • ZUMBA KIDS -ćwiczenia ogólnorozwojowe przy muzyce, prosty układ taneczny (link do zumby na mailu grupy).
  • „ZWIERZĘTA SAWANNY” -zabawa dydaktyczna, poznawanie nazw i wyglądu wybranych zwierząt egzotycznych, słuchanie wierszy J. Brzechwy, dostrzeganie elementów humorystycznych w utworach (dokładny opis na mailu grupy, nagrania video na grupie Messenger).
  • „MIESZKAŃCY PUSTYNI” -filmik edukacyjny dla dzieci (link na mailu grupy).
  • „ZWIERZĘTA SAWANNY -LOTERYJKA OBRAZKOWA” -utrwalanie nazw zwierząt mieszkających na sawanni (dokładny opis na mailu grupy). 
  • „OPOWIADANIA DLA PRZEDSZKOLAKÓW” -cykl filmików z historyjkami czytanymi przez nauczyciela (na grupie Messenger).
  • „GRAFOMOTORYKA DLA SMYKA” -codzienny cykl dodatkowych, dobrowolnych kart do druku z kolorowankami, wypatrywankami, ćwiczeniami grafomotorycznymi itp. (pliki pdf na mailu grupy).

Temat dnia: AFRYKAŃSKIE RYTMY

  • „BOOGIE WOOGIE” -ćwiczenia ogólnorozwojowe przy muzyce, prosty układ taneczny (link do piosenki na mailu grupy).
  • „W AFRYKAŃSKIEJ WIOSCE” -zabawa dydaktyczna, porównywanie wyglądu Afrykańczyków i Europejczyków oraz charakterystycznych elementów ich kultury, filmiki edukacyjne dla dzieci  (linki, opis oraz plansze na mailu grupy).
  • „W AFRYKAŃSKIEJ WIOSCE -KARTA PRACY NR 52” -doskonalenie sprawności manualnej, rysowanie drogi przez labirynt (opis na mailu grupy).
  • „AFRYKAŃSKIE RYTMY” -filmik edukacyjny dla dzieci, zabawa rytmiczna (linki i opis na mailu grupy). 
  • „OPOWIADANIA DLA PRZEDSZKOLAKÓW” -cykl filmików z historyjkami czytanymi przez nauczyciela (dostępne na grupie Messenger).
  • „GRAFOMOTORYKA DLA SMYKA” -codzienny cykl dodatkowych, dobrowolnych kart do druku z kolorowankami, wypatrywankami, ćwiczeniami grafomotorycznymi itp. (pliki pdf dostępne na mailu grupy). 

Temat dnia: W SERCU DŻUNGLI 

  • „PAPUGA” -zabawa słowno-ruchowa, masażyk relaksacyjny (tekst i opis dostępne na mailu grupy).
  • „MIESZKAŃCY DŻUNGLI” –zabawa ruchowa, naśladowanie sposobu poruszania się i odgłosów zwierząt egzotycznych (linki oraz dokładny opis zabawy na mailu grupy).
  • „WESOŁE WIERSZYKI” -ilustrowanie ruchem treści czytanych przez nauczyciela wierszy J. Brzechwy i M. Ledwonia (opis na mailu grupy, nagrania video na grupowym Messenger).
  • „DŁUGI WĄŻ” -zabawa dydaktyczna, porównywanie długości kolorowych węży, stopniowanie przymiotników (dokładny opis na mailu grupy).
  • „WĄŻ BOA” KARTA PRACY NR 53 -praca plastyczna, ozdabianie szablonu zgodnie z instrukcją, doskonalenie sprawności manualnej (opis na mailu grupy). 
  • „OPOWIADANIA DLA PRZEDSZKOLAKÓW” -cykl filmików z historyjkami czytanymi przez nauczyciela (dostępne na grupie Messenger).
  • „GRAFOMOTORYKA DLA SMYKA” -codzienny cykl dodatkowych, dobrowolnych kart do druku z kolorowankami, wypatrywankami, ćwiczeniami grafomotorycznymi itp. (pliki pdf dostępne na mailu grupy). 

Tydzień 20

Krąg tematyczny: O czym opowiada biedronka?

Temat dnia: WYCIECZKA NA ŁĄKĘ

  • KOMAR -zabawa słowno-ruchowa, wierszyk do pokazywania (tekst i opis dostępne na mailu grupy).
  • ŁĄKOWE SAFARI” -zabawa dydaktyczna, rozpoznawanie i nazywanie zwierząt występujących na łące (plansze edukacyjne i dokładny opis na mailu grupy).
  • JAKI KOLOR MA TEN KWIAT” -ćwiczenie spostrzegawczości, doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania kolorów, nazywanie wybranych gatunków kwiatów (plansze edukacyjne i dokładny opis na mailu grupy).
  • WYŚCIG Z DMUCHAWCAMI” -zabawa ruchowa, poznanie sposobu rozsiewania się wybranych roślin łąkowych (dokładny opis na mailu grupy).
  • KOLOROWA ŁĄKA” -praca plastyczna, wielkogabarytowa (materiały PDF
    i dokładny opis na mailu grupy).
  • OPOWIADANIA DLA PRZEDSZKOLAKÓW” -cykl filmików z historyjkami czytanymi przez nauczyciela (dostępne na grupie Messenger).
  • GRAFOMOTORYKA DLA SMYKA” -codzienny cykl dodatkowych, dobrowolnych kart do druku z kolorowankami, wypatrywankami, ćwiczeniami grafomotorycznymi itp. (pliki pdf dostępne na mailu grupy).

Temat dnia: KTO MIESZKA NA ŁĄCE?

  • ZUMBA KIDS -ćwiczenia ogólnorozwojowe przy muzyce, prosty układ taneczny (link do zumby na mailu grupy).
  • ŁĄKA” -wysłuchanie wiersza M. Buczkówny czytanego przez nauczyciela, rozwijanie wyobraźni, nazywanie mieszkańców łąki (nagranie dostępne na grupie Messengery).
  • ZERWANY KWIAT NAZYWA SIĘ TAK…” KARTA PRACY NR 48 -zabawa dydaktyczna, rozpoznawanie i nazywanie polnych kwiatów, ćwiczenie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej, kolorowanie kwiatów według kodu (dokładny opis na mailu grupy).
  • KTO MIESZKA NA ŁĄCE?” -filmik edukacyjny dla dzieci (link na mailu grupy).
  • OPOWIADANIA DLA PRZEDSZKOLAKÓW” -cykl filmików z historyjkami czytanymi przez nauczyciela (dostępne na grupie Messenger).
  • GRAFOMOTORYKA DLA SMYKA” -codzienny cykl dodatkowych, dobrowolnych kart do druku z kolorowankami, wypatrywankami, ćwiczeniami grafomotorycznymi itp. (pliki pdf dostępne na mailu grupy)

Temat dnia: ŁĄKA CAŁA W KWIATACH

  • PAPUGA” -zabawa słowno-ruchowa, masażyk relaksacyjny (tekst i opis dostępne na mailu grupy).
  • RODZINA KWIATÓW” -zabawa matematyczna, klasyfikowanie ze względu na wybraną cechę, przeliczanie zbioru (dokładny opis na mailu grupy).
  • WIOSENNA ŁĄKA” -zabawa plastyczna, lepienie kuleczek i wałków z plasteliny, wyrabianie sprawności dłoni i palców, posługiwanie się nożyczkami (dokładny opis na mailu grupy).
  • BIEDRONKA NIE MA OGONKA” -nauka piosenki na pamięć (linki oraz dokładny opis na mailu grupy).
  • BIEDRONECZKI LECĄ DO NIEBA” -zabawa naśladowcze przy muzyce (dokładny opis na mailu grupy).
  • OPOWIADANIA DLA PRZEDSZKOLAKÓW” -cykl filmików z historyjkami czytanymi przez nauczyciela (dostępne na grupie Messenger).
  • GRAFOMOTORYKA DLA SMYKA” -codzienny cykl dodatkowych, dobrowolnych kart do druku z kolorowankami, wypatrywankami, ćwiczeniami grafomotorycznymi itp. (pliki pdf dostępne na mailu grupy).

Temat dnia: CO LATA NAD ŁĄKĄ?

  • ŚWIEŻAKOWA GIMNASTYKA” -ćwiczenia gimnastyczne przy muzyce, prosty układ taneczny (link do piosenki na mailu grupy).
  • JAKI TO OWAD?” -zabawa dydaktyczna, przeliczanie i porównywanie liczby kropek na kostce i skrzydłach biedronki, rozwiązywanie prostych zagadek słownych, poznanie funkcji owadów w ekosystemie łąki (dokładny opis, linki do filmików edukacyjnych i plansze na mailu grupy).
  • LATAJĄCE DMUCHAWCE” -praca plastyczna, poznanie sposobu rozsiewania się mniszka lekarskiego (dokładny opis na mailu grupy).
  • MEMO -MIESZKAŃCY ŁĄKI” -rozwijanie pamięci i spostrzegawczości, gra planszowa (dokładny opis i gra w PDF do druku na mailu grupy).
  • OPOWIADANIA DLA PRZEDSZKOLAKÓW” -cykl filmików z historyjkami czytanymi przez nauczyciela (dostępne na grupie Messenger).
  • GRAFOMOTORYKA DLA SMYKA” -codzienny cykl dodatkowych, dobrowolnych kart do druku z kolorowankami, wypatrywankami, ćwiczeniami grafomotorycznymi itp. (pliki pdf dostępne na mailu grupy).

Temat dnia: CZEGO SIĘ BOJĄ OWADY?

  • MRÓWKI” -zabawa słowno-ruchowa, wierszyk do pokazywania (tekst i opis dostępne na mailu grupy).
  • BIEDRONKA” -wysłuchanie opowiadania E. Marcinkowskiej-Schmidt czytanego przez nauczyciela, poznanie przygód bohaterki, kształtowanie empatycznej postawy wobec zwierząt (filmik na grupie Messenger).
  • JAK DZIAŁAJĄ MOKRE SKRZYDŁA?” -zabawa badawcza, uświadomienie dzieciom, jak wrażliwe są skrzydła owadów (dokładny opis na mailu grupy).
  • NA ŁĄCE” POMOCE TRZYLATKA Z PAKIETU KSIĄŻEK -utrwalenie nazw wybranych owadów, tradycyjna gra typu memory (dokładny opis na mailu grupy).
  • OWADY I ROBAKI -JAK SĄ ZBUDOWANE, CO WIDZĄ I JAK ODCZÓWAJĄ ZAPACHY?” -filmik edukacyjny dla dzieci (link na mailu grupy).
  • OPOWIADANIA DLA PRZEDSZKOLAKÓW” -cykl filmików z historyjkami czytanymi przez nauczyciela (dostępne na grupie Messenger).
  • GRAFOMOTORYKA DLA SMYKA” -codzienny cykl dodatkowych, dobrowolnych kart do druku z kolorowankami, wypatrywankami, ćwiczeniami grafomotorycznymi itp. (pliki pdf dostępne na mailu grupy).

Tydzień 19

Krąg tematyczny: Gdzie jest kraina fantazji?

Temat dnia: Z WIZYTĄ W TEATRZE

  • RĘCE KLASZCZĄ -zabawa słowno-ruchowa, wierszyk do pokazywania (tekst i opis na mailu grupy).
  • PODWIECZOREK U MISIA” -oglądanie teatrzyku kukiełkowego w wykonaniu nauczyciela -nagranie video, wyjaśnienie zasad zachowania się w czasie przedstawienia teatralnego (filmik na grupie Messenger).
  • PATRZ I LICZ” -zabawa matematyczna, liczenie kukiełek, stosowanie liczebników głównych (dokładny opis na mailu grupy).
  • ELFY W TEATRZE” KARTA PRACY NR 47 -zabawa matematyczna i ćwiczenie spostrzegawczości, odszukiwanie i liczenie postaci na ilustracji (dokładny opis na mailu grupy).
  • OPOWIADANIA DLA PRZEDSZKOLAKÓW” -cykl filmików z historyjkami czytanymi przez nauczyciela (na grupie Messenger).
  • GRAFOMOTORYKA DLA SMYKA” -codzienny cykl dodatkowych, dobrowolnych kart do druku z kolorowankami, wypatrywankami, ćwiczeniami grafomotorycznymi itp. (pliki pdf na mailu grupy).

Temat dnia: NASZE PRZEDSTAWIENIE

  • ZUMBA KIDS -ćwiczenia gimnastyczne przy muzyce, prosty układ taneczny (link do zumby na mailu grupy).
  • KUFEREK PEŁEN UBRAŃ” -odgadywanie zagadek związanych z bajkowymi postaciami, łączenie stroju lub rekwizytu z bohaterem, rozwijanie wyobraźni (plansze do zabawy oraz dokładny opis na mailu grupy).
  • TEATR” -filmik edukacyjny, zapoznanie z teatrem, wirtualna wycieczka do teatru (linki na mailu grupy).
  • ŻABKI I MOTYLE” -zabawa ilustracyjna przy utworze muzycznym, naśladowanie ruchem zwierząt, uwrażliwianie na muzykę (dokładny opis i linki na mailu grupy).
  • OPOWIADANIA DLA PRZEDSZKOLAKÓW” -cykl filmików z historyjkami czytanymi przez nauczyciela (na grupie Messenger).
  • GRAFOMOTORYKA DLA SMYKA” -codzienny cykl dodatkowych, dobrowolnych kart do druku z kolorowankami, wypatrywankami, ćwiczeniami grafomotorycznymi itp. (pliki pdf na mailu grupy).

Temat dnia: W ZACZAROWANYM LESIE

  • SŁOŃCE ŚWIECI” -zabawa słowno-ruchowa, masażyk odprężający i rozluźniający mięśnie -doskonalenie koordynacji słuchowo-wzrokowo-ruchowej (tekst i opis na mailu grupy).
  • SPACER DO LASU” -zabawa dźwiękonaśladowcza, wydobywanie dźwięków z przedmiotów codziennego użytku, rozwijanie wyobraźni i wrażliwości słuchowej (dokładny opis na mailu grupy).
  • PIERNIKOWA CHATKA” -zabawa dramowa, nauka prostej wyliczanki, recytowanie jej w różnych nastrojach, odpowiednie modulowanie głosu (tekst wyliczanki i dokładny opis na mailu grupy).
  • KOCIOŁ PRZYSMAKÓW” -zabawa sprawnościowa, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej (dokładny opis na mailu grupy).
  • OPOWIADANIA DLA PRZEDSZKOLAKÓW” -cykl filmików z historyjkami czytanymi przez nauczyciela (na grupie Messenger).
  • GRAFOMOTORYKA DLA SMYKA” -codzienny cykl dodatkowych, dobrowolnych kart do druku z kolorowankami, wypatrywankami, ćwiczeniami grafomotorycznymi itp. (pliki pdf na mailu grupy).

Temat dnia: TEATRZYK NA ŁĄCE

  • ZUMBA KIDS” -ćwiczenia gimnastyczne przy muzyce, prosty układ taneczny (link do piosenki na mailu grupy).
  • ŻUK” -wysłuchanie wiersza J. Brzechwy czytanego przez nauczyciela, wychwytywanie żartobliwego charakteru utworu, manipulowanie sylwetami zwierząt, teatrzyk kukiełkowy (filmik z nagraniem na grupie Messenger, dokładny opis na mailu grupy).
  • CO LUBI BIEDRONKA?” -zabawa doskonaląca spostrzegawczość, rozróżnianie kształtów, wyszukiwanie kół w najbliższym otoczeniu (dokładny opis na mailu grupy).
  • ŻUKI I BIEDRONKI” -zabawa naśladowcza, nauka pamięciowa wiersza przez zabawę, ilustrowanie tekstu ruchem i gestem (dokładny opis na mailu grupy).
  • OPOWIADANIA DLA PRZEDSZKOLAKÓW” -cykl filmików z historyjkami czytanymi przez nauczyciela (dostępne na grupie Messenger).
  • GRAFOMOTORYKA DLA SMYKA” -codzienny cykl dodatkowych, dobrowolnych kart do druku z kolorowankami, wypatrywankami, ćwiczeniami grafomotorycznymi itp. (pliki pdf dostępne na mailu grupy).

Temat dnia: SZKÓŁKA AKTORSKA

  • CIASTO” – zabawa słowno-ruchowa, masażyk odprężający i rozluźniający mięśnie -doskonalenie koordynacji słuchowo-wzrokowo-ruchowej (tekst i opis na mailu grupy).
  • ROZGRZEWKA BUZI I JĘZYKA” –zabawa artykulacyjna, pobudzanie mięśni twarzy, kształcenie słuchu przez powtarzanie tych samych głosek, sylab, modulowanie głosu, naśladowanie odgłosów zwierząt (dokładny opis zabawy na mailu grupy).
  • RÓB TO, CO JA” -zabawa naśladowcza oraz filmiki edukacyjne dla dzieci na temat marionetek i pacynek wykorzystywanych w przedstawieniach teatralnych (linki do filmików oraz dokładny opis zabawy na mailu grupy).
  • JAK POWSTAJE SPEKTAKL TEATRALNY” filmiki edukacyjne dla dzieci (link do filmiku na mailu grupy).
  • ŚPIEWAJĄCE BRZDĄCE” -zabawy ruchowe przy piosenkach z repertuaru dziecięcego, ilustrowanie muzyki ruchem (link do piosenki na mailu grupy).
  • OPOWIADANIA DLA PRZEDSZKOLAKÓW” -cykl filmików z historyjkami czytanymi przez nauczyciela (dostępne na grupie Messenger).
  • GRAFOMOTORYKA DLA SMYKA” -codzienny cykl dodatkowych, dobrowolnych kart do druku z kolorowankami, wypatrywankami, ćwiczeniami grafomotorycznymi itp. (pliki pdf dostępne na mailu grupy).

Tydzień 17

Krąg tematyczny: Do czego są skrzydła?

Temat dnia: W ptasim gnieździe

  • KOŁA -zabawa słowno-ruchowa, wierszyk do pokazywania (tekst i opis dostępne na mailu grupy).
  • „PTASZKI” -wysłuchanie wiersza E. Szelburg-Zarembina czytanego przez nauczyciela nagranie video, doskonalenie słuchania ze zrozumienie, poznanie wiosennych zwyczajów ptaków, dostrzeganie różnic między budką lęgową a gniazdem (filmik dostępny na grupie Messenger).
  • „POWROTY Z DALEKA” -film edukacyjny o gatunkach ptaków powracających do Polski na wiosnę (link do filmu na mailu grupy).
  • „POKARM DLA PISKLĄT” -zabawa sprawnościowa, ćwiczenie chwytu pęsetkowego, przeliczanie elementów w dostępnym zakresie (dokładny opis na mailu grupy).
  • „KOLOROWY PTAK” -KARTA PRACY NR 44, ćwiczenia sprawności manualnej, rysowanie po śladzie i kolorowanie sylwety ptaka.
  • „OPOWIADANIA DLA PRZEDSZKOLAKÓW” -cykl filmików z historyjkami czytanymi przez nauczyciela (dostępne na grupie Messenger).
  • „GRAFOMOTORYKA DLA SMYKA” -codzienny cykl dodatkowych, dobrowolnych kart do druku z kolorowankami, wypatrywankami, ćwiczeniami grafomotorycznymi itp. (pliki pdf dostępne na mailu grupy). 

Temat dnia: Po co ptakom pióra?

  • ZUMBA KIDS „Love is Waste of time” -ćwiczenia ogólnorozwojowe przy muzyce, prosty układ taneczny (link do zumby na mailu grupy).
  • „MALI ORNITOLODZY” -zabawa dydaktyczna, rozpoznawanie i nazywanie ptaków powracających wiosną, spacer po okolicy zbieranie ptasich piór (plansze edukacyjne na mailu grupy).
  • „PO CO PTAKOM PIÓRA?” -filmik edukacyjny, zapoznanie z wyglądem różnych piór oraz ich funkcją (linki oraz plansze edukacyjne dostępne na mailu grupy). 
  • „PTAKI CUDAKI” -zabawa plastyczna, poznanie właściwości masy solnej, formowanie kul, tworzenie sylwet ptaków (dokładny opis i przepis na masę solną na mailu grupy).
  • „OPOWIADANIA DLA PRZEDSZKOLAKÓW” -cykl filmików z historyjkami czytanymi przez nauczyciela (dostępne na grupie Messenger).
  •  „GRAFOMOTORYKA DLA SMYKA” -codzienny cykl dodatkowych, dobrowolnych kart do druku z kolorowankami, wypatrywankami, ćwiczeniami grafomotorycznymi itp. (pliki pdf dostępne na mailu grupy).

Temat dnia: W świecie ptaków

  • „PAJĄK” -zabawa słowno-ruchowa, wierszyk do pokazywania (tekst i opis dostępne na mailu grupy).
  • „CO TO ZA PTAK?” -zagadki słuchowe, rozpoznawanie ptaków po wydawanym odgłosie, opisywanie ich wyglądu (link do zagadek oraz plansze edukacyjne  dostępne na mailu grupy).
  • „W ŚWIECIE PTAKÓW” -filmiki edukacyjne ukazujące ptaki w ich naturalnym środowisku, poszerzanie wiadomości (linki do filmików na mailu grupy).
  • „PTASZKI DO GNIAZD” -zabawa ruchowa, odpowiednie reagowanie na sygnały dźwiękowe i ilustrowanie ruchem muzyki (linki oraz dokładny opis na mailu grupy). 
  • „PTASIE GNIAZDO” -praca techniczna, budowanie z patyków, gałązek, piórek, trawy itp. gniazda dla ptaków (dokładny opis na mailu grupy). 
  • „OPOWIADANIA DLA PRZEDSZKOLAKÓW” -cykl filmików z historyjkami czytanymi przez nauczyciela (dostępne na grupie Messenger).
  • „GRAFOMOTORYKA DLA SMYKA” -codzienny cykl dodatkowych, dobrowolnych kart do druku z kolorowankami, wypatrywankami, ćwiczeniami grafomotorycznymi itp. (pliki pdf dostępne na mailu grupy).

Temat dnia: Powietrzne wynalazki

  • „BOOGIE WOOGIE” -ćwiczenia ogólnorozwojowe przy muzyce, prosty układ taneczny (link do piosenki na mailu grupy).
  • „BALONOWY SŁOŃ” -wysłuchanie opowiadania I. Landau czytanego przez nauczyciela, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, wzbogacanie słownika czynnego (filmik z nagraniem dostępny na grupie Messenger).
  • „POWIETRZNE WYNALAZKI” -filmiki edukacyjne dla dzieci oraz plansze edukacyjne ukazujące powietrzne wynalazki na przełomie lat (linki oraz plansze na mailu grupy).
  • „BILET WYCIECZKOWY” -zabawa dydaktyczna, nazywanie wybranych pojazdów powietrznych, rozpoznawanie ich na ilustracji, naśladowanie ruchów (dokładny opis oraz ilustracje na mailu grupy). 
  • „OPOWIADANIA DLA PRZEDSZKOLAKÓW” -cykl filmików z historyjkami czytanymi przez nauczyciela (dostępne na grupie Messenger).
  • „GRAFOMOTORYKA DLA SMYKA” -codzienny cykl dodatkowych, dobrowolnych kart do druku z kolorowankami, wypatrywankami, ćwiczeniami grafomotorycznymi itp. (pliki pdf dostępne na mailu grupy).

Temat dnia: Lot w przestworza

  • „RĘCE…” -zabawa słowno-ruchowa, wierszyk do pokazywania (tekst i opis dostępne na mailu grupy).
  • „ODRZUTOWIEC” –zabawa techniczno-ruchowa, składanie papierowego samolotu -filmik instruktażowy dla dzieci, wprawianie papierowego samolotu w ruch (linki oraz dokładny opis zabawy na mailu grupy).
  • „TRZY, DWA, JEDEN…START” -filmiki edukacyjne dla dzieci, oglądanie startu rakiety oraz samolotu, obserwowanie ich toru lotu, spostrzeganie różnic (linki do filmików na mailu grupy).
  • „RAKIETA” -praca plastyczna, układanie i naklejanie obrazka z figur geometrycznych według wzoru (dokładny opis na mailu grupy).
  • „MUCHA W MUCHOLOCIE” -zabawa ruchowa przy piosence, naśladowanie ruchem samolotu (link do piosenki i opis zabawy na mailu grupy). 
  • „OPOWIADANIA DLA PRZEDSZKOLAKÓW” -cykl filmików z historyjkami czytanymi przez nauczyciela (dostępne na grupie Messenger).
  • „GRAFOMOTORYKA DLA SMYKA” -codzienny cykl dodatkowych, dobrowolnych kart do druku z kolorowankami, wypatrywankami, ćwiczeniami grafomotorycznymi itp. (pliki pdf dostępne na mailu grupy). 

Tydzień 16

Krąg tematyczny: Jakie są kolory tęczy?

Temat dnia: Kolory wiosny

  • Zabawa logopedyczna „Na łące” (opis i materiały do druku na mailu grupy)
  • „KOLOROWY OGRÓDEK” -zabawa badawcza, nauczyciel na filmiku prezentuje wiosenny ogródek, tłumaczy co jest potrzebne, aby kwiaty mogły rosnąć, pokazuje sposób sadzenia cebulek kwiatowych (video z nagraniem dostępne na Messenger grupy). Historyjka obrazkowa do ułożenia dla dzieci (dostępna na mailu grupy).
  • „WODA I SŁOŃCE” -zapoznanie dzieci ze zjawiskiem powstawania tęczy filmik edukacyjny (link do filmiku na mailu grupy).
  •  „TANIEC KWIATÓW” -zabawa taneczna, improwizacja ruchowa z chusteczkami do utworu „Cztery pory roku -wiosna” Vivaldi. Budowanie wrażliwości na budowę i tempo utworu oraz umiejętności dopasowania ruchu tanecznego do muzyki (dokładny opis i link do utworu na mailu
  • grupy).
  • „WIOSENNA ŁĄKA” -praca plastyczna (dokładny opis i materiały na mailu grupy).
  • „OPOWIADANIA PRZEDSZKOLAKA” -cykl filmików z historyjkami czytanymi przez nauczyciela (dostępne na grupie Messenger)
  •  „GRAFOMOTORYKA DLA SMYKA” -codzienny cykl dodatkowych, dobrowolnych kart do druku z kolorowankami, wypatrywankami, ćwiczeniami grafomotorycznymi itp. (pliki pdf dostępne na mailu grupy). 

Temat dnia: Tęczowy dzień

  • „RAM SAM SAM” -piosenka w ramach gimnastyki porannej, kształtująca poczucie zmiany tępa (link dostępny na mailu grupowym).
  • „GDZIE SĄ KOLORY TĘCZY?” -zabawa dydaktyczna, rozpoznawanie i nazywanie kolorów tęczy, odnajdywanie ukrytych przedmiotów, przeliczanie w dostępnym zakresie (dokładny opis i materiały na mailu grupy). 
  • „TĘCZOWE KULE” -puszczanie baniek mydlanych, obserwowanie kolorów baniek, usprawnianie aparatu oddechowego (dokładny opis na mailu grupy).
  • „TĘCZA” -praca plastyczna wykonana metodą stemplowania gąbką (dokładny opis i materiały na mailu grupy).
  • „GIMNASTYKA SMYKA” -zabawa słowno-ruchowa (tekst i opis zabawy dostępny na mailu grupy).
  • „OPOWIADANIA PRZEDSZKOLAKA” -cykl filmików z historyjkami czytanymi przez nauczyciela (dostępne na grupie Messenger).
  • „GRAFOMOTORYKA DLA SMYKA” -codzienny cykl dodatkowych, dobrowolnych kart do druku z kolorowankami, wypatrywankami, ćwiczeniami grafomotorycznymi itp. (pliki pdf dostępne na mailu grupy). 

Temat dnia: Pod tęczowym niebem

  • „MOJE NOGI…” -zabawa słowno-ruchowa, wierszyk do pokazywania (tekst i opis dostępne na mailu grupy).
  • „TĘCZOWA PARASOLKA” -wysłuchanie wiersza czytanego przez nauczyciela nagranie video, doskonalenie słuchania ze zrozumienie (filmik dostępny na grupie Messenger).
  • „POD TĘCZOWYM NIEBEM” -zabawy ruchowe przy wiosennych piosenkach dla dzieci, propozycje muzyczno-ruchowe, piosenki z pokazywaniem do samodzielnego nauczenia się (linki do piosenek dostępne na mailu grupy).
  • „POD PARASOLKĄ” -KARTA PRACY NR 41, ćwiczenie graficzne, doskonalenie sprawności manualnej, kształtowanie poczucia empatii.
  • „OPOWIADANIA PRZEDSZKOLAKA” -cykl filmików z historyjkami czytanymi przez nauczyciela (dostępne na grupie Messenger).
  • „GRAFOMOTORYKA DLA SMYKA” -codzienny cykl dodatkowych, dobrowolnych kart do druku z kolorowankami, wypatrywankami, ćwiczeniami grafomotorycznymi itp. (pliki pdf dostępne na mailu grupy).

Temat dnia: W rytmie tęczy

  • Zumba Kids „I like to move it” -ćwiczenia ogólnorozwojowe przy muzyce, prosty układ taneczny (link do zumby na mailu grupy).
  • „OZNAKI WIOSNY” -ćwiczenie logicznego myślenia i pamięci, dobieranie kartoników w pary -gra w memo wiosenne (materiały do druku na grupowym mailu).
  • „TĘCZOWY ŚLIMAK” -praca plastyczna: lepienie z plasteliny, doskonalenie sprawności manualnej (dokładny opis na grupowym mailu).
  • „TĘCZOWA ORKIERSTA” -improwizacja ruchowa, swobodne odwzorowanie muzyki dowolnymi ruchami ciała, uwrażliwianie na piękno muzyki, reagowanie na zmianę tempa (linki do piosenek na grupowym mailu). 
  • „OPOWIADANIA PRZEDSZKOLAKA” -cykl filmików z historyjkami czytanymi przez nauczyciela (dostępne na grupie Messenger).
  • „GRAFOMOTORYKA DLA SMYKA” -codzienny cykl dodatkowych, dobrowolnych kart do druku z kolorowankami, wypatrywankami, ćwiczeniami grafomotorycznymi itp. (pliki pdf dostępne na mailu grupy).

Tydzień 15

Krąg tematyczny: Kogo zmoczył wielkanocny zajączek?

Temat dnia: Było sobie jajko

  • Zabawy ruchowe przy dziecięcych piosenkach (linki do piosenek na mailu grupy)
  • „JAJKO” -wysłuchanie wiersza J. Brzechwy (video z wierszem czytanym przez nauczyciela dostępne na mailu grupy), doskonalenie słuchania ze zrozumieniem.
  • „OSTROŻNIE, TO JAJKA” -zabawy badawcze, oglądanie różnych rodzajów jajek, badanie właściwości jajka (zdjęcia, linki do filmu edukacyjnego, plansza edukacyjna o budowie jajka dostępne na mailu grupy).
  • „KTO TY JESTEŚ -JAJECZKO” -nauka humorystycznej rymowanki dla dzieci (tekst oraz link do filmiku z wierszykiem na mailu grupy).
  • „SKORUPKOWA UKŁADANKA” -ćwiczenie sprawności manualnej, układanie mozaiki ze skorupek jajek, doskonalenie precyzji ruchów (dokładna instrukcja oraz przykładowe zdjęcia prac na mailu grupy).
  • „GRAFOMOTORYKA DLA SMYKA” -codzienny cykl dodatkowych, dobrowolnych kart do druku z kolorowankami, wypatrywankami, ćwiczeniami grafomotorycznymi itp. (pliki pdf dostępne na mailu grupy).

Temat dnia: Mroczne jajko

  • Zumba Kids -ćwiczenia ogólnorozwojowe przy muzyce (link do ćwiczeń na mailu grupy).
  • „KRASZANKI” -zabawa badawcza i edukacyjna, oglądanie zdjęć pisanek z różnych regionów Polski, różne techniki farbowania kraszanek, przepisy na farbowanie jajek (zdjęcia, link do filmu oraz przepisy dostępne na mailu grupy).
  • „WIELKIE PISANKI”- film edukacyjny dla dzieci na temat technik ozdabiania pisanek, warsztaty plastyczne: ozdabianie jajek, dekorowanie sylwet pisanek (link do filmu oraz materiały do warsztatów dostępne na mailu grupy).
  • „RYTM I MELODIA” -rozwijanie słuchu, poczucia rytmu, odwzorowanie słuchanych utworów ruchem, dziecięce piosenki z repertuaru Wielkanocnego (linki do utworów na mailu grupowym).
  • „GRAFOMOTORYKA DLA SMYKA” -codzienny cykl dodatkowych, dobrowolnych kart do druku z kolorowankami, wypatrywankami, ćwiczeniami grafomotorycznymi itp. (pliki pdf dostępne na mailu grupy).

Temat dnia: Smaczne jajko

  • GŁOWA RAMIONA” – piosenka w ramach gimnastyki porannej, kształtująca poczucie zmiany tępa oraz znajomość części ciała (link dostępny na mailu grupowym).
  • „JAJKO NA…” – zajęcia dydaktyczne, omówienie różnych sposobów przygotowania jajka do spożycia. Propozycje przepisów kulinarnych na różne rodzaje jajek (zdjęcia oraz przepisy dostępne na mailu grupy).
  • „CO SIĘ ZMIENIŁO?” – eksperyment, obserwowanie różnicy pomiędzy jajkiem surowym a jajkiem na twardo, doświadczanie konsystencji jajka (dokładne instrukcje oraz zdjęcia na mailu grupy).
  • „ŻÓŁTY KURCZACZEK” – praca plastyczna z papierowych kół (dokładne instrukcje na mailu grupy).
  • „Z JAJKIEM…” – propozycje zajęć kulinarnych, samodzielne przygotowanie przekąski z jajkiem w roli głównej, przestrzeganie zasad higieny (przepisy kulinarne, zdjęcia oraz zasady higieny dostępne na mailu grupy).
  • „GRAFOMOTORYKA DLA SMYKA” – codzienny cykl dodatkowych, dobrowolnych kart do druku z kolorowankami, wypatrywankami, ćwiczeniami grafomotorycznymi itp. (pliki pdf dostępne na mailu grupy).

Temat dnia: Lany poniedziałek

  • „PALCEM KIWAM…” – zabawa paluszkowa, wierszyk do pokazywania (video z wierszykiem pokazywanym przez nauczyciela dostępne na mailu grupy).
  • „ŚMINGUS-DYNGUS” -informacje na temat tradycji polewania się wodą w lany poniedziałek, budzenie zainteresowania świątecznymi tradycjami i przypomnienie o zasadach bezpiecznej zabawy. Oglądanie różnych zdjęć filmików edukacyjnych na temat tego dnia (zdjęcia oraz link do filmiku na mailu grupy).
  • „PRZELEWANIE WODY” – zabawy badawczo-matematyczne z wodą, przelewanie, wnioskowanie o zmianach, wdrażanie do dbania o ład i porządek (dokładne instrukcje dostępne na mailu grupy).
  • „KOGO ZMOCZYŁ WIELKANOCNY ZAJĄCZEK?” – KARTA PRACY NR 38, doskonalenie percepcji wzrokowej, uzupełnianie karty pracy zgodnie z instrukcją.
  • ŚPIEWAJĄCE BRZDĄCE – propozycje muzyczno-ruchowe dla dzieci, piosenki z pokazywaniem do samodzielnego nauczenia się (linki do piosenek dostępne na mailu grupy).
  • „GRAFOMOTORYKA DLA SMYKA” – codzienny cykl dodatkowych, dobrowolnych kart do druku z kolorowankami, wypatrywankami, ćwiczeniami grafomotorycznymi itp. (pliki pdf dostępne na mailu grupy).

Temat dnia: Wielkanocne smakołyki

  • Zumba Kids – ćwiczenia ogólnorozwojowe przy muzyce (link do ćwiczeń na mailu grupy).
  • „WIELKANOCNE BABY I MAZURKI” – zapoznanie dzieci z tradycjami wielkanocnymi, świąteczne wypieki, dekorowanie stołu, śniadanie wielkanocne oglądanie zdjęć i filmików edukacyjnych, przepisy na świąteczne potrawy (zdjęcia do druku, przepisy oraz linki do filmiku dostępne na mailu grupy).
  • „ŚWIĄTECZNY STÓŁ” – oglądanie zdjęć różnych ozdób na wielkanocny stół, propozycje prac plastyczno-technicznych na ozdoby, wykonanie przez dzieci dowolnej ozdoby (zdjęcia oraz linki do filmów na mailu grupowym).
  • „WESOŁEGO ALLELUJA” – muzyczne inspiracje świąteczne dla dzieci i nie tylko… (linki do proponowanych utworów na mailu grupy).
  • „GRAFOMOTORYKA DLA SMYKA” – codzienny cykl dodatkowych, dobrowolnych kart do druku z kolorowankami, wypatrywankami, ćwiczeniami grafomotorycznymi itp. (pliki pdf dostępne na mailu grupy).

Możemy w czymś pomóc?

Jeżeli masz do nas jakieś pytania lub chcesz dowiedzieć się więcej.